Wednesday, August 8, 2012

Sa Sakuyang Habaga An Gabat


( Istoryang Slippery When Wet and Wild : Strictly Not For Adults Only )




Dali dali akong nag uli, pigbubukod ko na so jeep na sakayan ko. Garo aabutan ako kan uran na ini ay, maitom an dampog. Nadadangog ko so mga uran na nagsusuriyaw, “ For Spartaaaaaaaaaaaaa”. Iyo, ta kakadalagan ko nakapurutol so tsinelas ko na spartan, bata dipisilon maghanap kaini. Habo ko man ki Havaianas ta kun mahabas makulog sa boot. Krssssttttt. Dae lamang nagtaram na makikilat ta masmile kuta na ako pero late na, makabungog an dalugdog. Salamat ta nakasakay man giraray ako. “ Bayad ma’, isa lang Batasan, kasasakay lang .” Three minutes na makulog na an takyag ko kakakawkaw kan pamasahe ko. Dae lamang ki may muyang mag abot kun dae ko pa sabihan so babae na paki abot sa driver. Daeng pakiararaman. Garo mga bungog. Simpleng tawo pa sana an, ano daw kun politiko na an mga ini. Garo so saro ko na midbid na congressman, kan eleksyon garo na anghel sa kaka suyo sa mga botante pag naka tukaw na dae na ki paki aram. Sana bako arog kaan. Kulang ki pakiaram an palibot ta kaya dakul an nagtitios.

Buminagrat na, take note, BAGRAT bako uran kundi bagrat. Dae ko mabilang an uran. Zero visibility. Arog kan mga pasahero sa laog kan jeep na ini, daeng pakiaram. An naheheling sana kun ano an nasa atubangan. Nag baba na ako, pero dae pa nag ooraw an kusog kan uran. Maparos paros pa, narumduman ko lamang kan bagyong Ondoy. Arog man kaini so panahon. Nag sirong ako sa tindahan kan mga DVD, uy ayos may pelikula si Maria Ozawa. Nagbakal ako tamang tama ini atdyan, bata malipot lipot. “ Magakano boss “ hapot ko sa paratindang akin a edad 15. “ Bente lang po” sabay inabot ko so tig pipisong bayad. Nagkagaw kagaw si nonoy, garo magabat na an bulsa nya sa mga sinsilyo. Dae man giraray nag pupundo an uran, nagbalyo ako sa ibong na tindahan asin nagbakal ki sarong long neck na Emperador Lights sabay paluto ki bitis ki manok. May nagkakarigos sa uran, may mga nagdadalagan, igwa man na nagsasalod ki mga balde nganing makatipid gayod sa tubig. Sa saudan na ini kadakol ki makakaon pero bilang sana an pwedeng kumaon. Nakikitawadan an sarong parabakal sa diit na tu’lang na naka tumpok sa karnehan. May aking nag iikit ki sira sa balde ni tiya. May tinderong pig lalansi an parabakal na fresh daa an karne nya maski may palarang pula an saiyang ilaw.

“ Pre’ luto na tong adidas mo ” kinuha ko at sabay sawsaw sa maharang na suka na pano na ki sebo kan barbekyu. Dali dali akong nagdalagan pasiring sa harong sabay sinalang so DVD ni Maria Ozawa. Dae pa ngani nag hahaloy, may nakaputan akong wet asin mahalnas. Nagtirik an sakuyang mata. Kakaibang pagmati an sakuyang namamatian. Sa laog ki haloy na panahon namatian ko liwat ini. Minuklat ko an sakuyang mata. Ay deputa, nagbabaha na sa laog kan harong. Dali ko na ginadan an main switch. Inapod ko si ermano asin pina alsa enot so DVD player na nakasalang pa si Maria Ozawa. Di baling madumog so ibang gamit bako sana so DVD. Sinakat mi sa second floor gabos na gamit, natada na sana so cover kan DVD na dumog na. Nagdu’ngaw ako sa luwas asin naheling an garo na Pacific Ocean na tinampo, garo may nag ihi na hegante. Kadakol na naman na pig aanod, basura, mga dahon. Pati mga pangarap na simple inanod na kan baha. Suminakat kami sa atop. Inanod na gabos mi na gamit, an naisalba ko sana an DVD ni Maria Ozawa. Nabos gabos na pinundar ni paderes kan nasa Saudi pa ini, an mga sapatos, ang mga picture na wara na akong kopya, an mga medalyang nakuwa ni ermana kan Buwan ng Wika, an mga CD, libro, bado, tukador, kasirola, kawali, arinola. So motor ni ermano na ba’gong bakal, ay hulugan palan inanod na man. Dae ko na mabilang kun perang harong na winasiwas kan baha, kun perang buhay na naman an inutang kaini. Mga negosyong nalugi. Mga inanod na pasadiri asin mga pangarap.

Pigtatakigan ako sa ibabaw kan atop. Kakaibang pagmati na haloy ko ng dae namatian. Dumugon ako. Naubos gabos na gamit. Saro sana an naisalba ko, an DVD ni Maria Ozawa. Kugos kugos ko pa. Dae ko aram kun sisay an babasulon. An sadiri ko. An mga pulitiko na nangako na pagseserbehan kita pag nasa pwesto na. An mga tao sa palibot ko na daeng disiplina sa pagtapok ki basura kun maski saen. An diyos ta nata pinabayaan na mangyari ini?

Bako pa ngani ini bagyo, simpleng uran na dara sana kan habagat.

Kinupo ko na sana si Maria Ozawa maski daeng init akong namamatian.





No comments:

Post a Comment