Tuesday, December 6, 2011

Si Mama


    "Nonoy mata na tabi" sabi ni mama urawang pig hahali so tamong sa lawas ko. "Mata na nonoy ta magkatutog" yan pirme ang karaw sakuya ni mama sa uro aldaw na pag pukaw sakuya. Naparong ko na so mahamot na pritos na tuyo asin so sinanlag. Nagbungkaras na ako, nagpasiring na sa lamesa kang nailing ko sa relo na alas 2 pa sana ki maaga. "Ma atabon pa aw ano man daw an" medyo may dagit ako ta minakaturog pa sana ako. Buminalik ako sa pagkaturog na medyo malibong ang payo. Dae na nag taram si mama, tinakluban so mga linuto nya tapos naglaog naman sa kwarto. Otsenta y tres na si mama pero makusog pa. Padaba ako ta ako na sana ang nasa saiyang poder ta ang mga tugang ko nag aragom na nasa ibang bansa na. Wara na ki nakarumdom na mag surat saiya o mag apod man lamang. Na iidaw nya man sinda.

     Sabi kang mga kataraid mi na kang aki pa daa ako pirmi ako nadadasmag pero yaon si mama para mag alalay, pig papa tindog sa oras na nadadapa. Pig papakaon maski masamok. Pasensyosa kung nasasala ako sa mga bagay bagay. Dae napapagal sa pag turo kang ako nag aadal pa sana. Maka gulo gulo daa ako ta pasawayon pero dae ko natanaan ang mabadolan sa lubot. Mga pagirumdom sana sako na mag gibo ki marhay.

     Kina agahan dae ko nadangog ang pag pukaw sakuya ni mama. Warang sinanlag. Warang tuyo. Tuninong ang harong. Haen daw si mama? Aysus, birthday nya palan ngunyan. Yaon sa ref nakadukot ang sarong surat hale ki mama.

    "Nonoy, nakulugan ako kusubago sa ginibo mo. Pwede mo man sana ako na taraman ki luway, kang aki ka pa kung nasasala ka pigkaka uron ta ka ki malumanay. Dae taka pigtataasan ki boses. Kung nadadapa ka pigbubuhat ta ka. Dae ako ki sawa sa pag intindi saimo. Ika na sana ngani ang kairiba ko nadadagit ka pa ta pigmata ta ka ki atab. Pasensya ka na nonoy ta gurang na si mama mo. Birthday ko baga ngunyan kaya pig mata ta ka ki atab nganing ika ang primero ko na makaiba sa aldaw na ini sa pagkaon ta maarabot so bisita ko taod taod baad dae ta ka na maasikaso." napahibi ako sa mga tinaram ni mama. Ngunyan ko lang naranasan na masabihan ki arog kaini mas makulog pa palan kay sa sa badol. Pig gigisi ang sakuyang puso ki pinong pino. Mas makulog palan ang badol sa puso kaysa sa badol sa lawas.

     Dinuman ko si mama sa kwarto, nakahigda. Pigpukaw ko sya. Habo nya magmata. Binayaan na ako ni mama, ito na palan so huring pakikipag uron nya sako, ang huring pag serbi sa saiyang bunso.


No comments:

Post a Comment