Thursday, October 13, 2011

Si Tiya Sion

                “ Pssst, pahagad daw ki piso. “ yan ang uro aldaw ko na nadaangog sa gurang sa taas kang overpass. “ Pambakal lang ki pagkaon.” ako dae man basta basta nagtatao ki kwarta ta baad baga kairibahan ini ki sindikato. Mag init man o mag uran yaon pirme siya sa dati nyang pwesto harani sa may hagdanan. Pirme ko na aagihan pero pig hihiling ko lang, pig oobserbahan.

                Sarong aldaw tinawan ko ki tinapay asin juice na nasa tetra pack. “ Oni tabi tiya, tinapay na may palaman asin juice, dae ta ka mata’wan ki kwarta ta wara ako ki sinsilyo.” Kinuwa so pagkaon ko asin nagpasalamat, sabay hale naman ako. Kinaagahan arog giraray ang siste, tinapay asin juice. Sa laog ki sarong semana ini so naging gibo ko pero sinibag na ako kang gurang. “ Nonoy, kung dae ka ki sinsilyo, uya na sanang bilog ang itao mo sakuya. ” sabay ulok so gurang sabay bawi “ karaw man lang, salamat saimo ta dae na ako maghapon na makatukaw digdi. Pag pigtatawan mo ako ki tinapay asin juice, igwa na ako ki pagkaon sa para sa ugto, so na limosan ko ok na ito para sa bangi asin para sa pamahawan ko sa aga. ” Hinapot ko sya kung haen ang saiyang pamilya, medyo habo nya pa taramon pero siya ang nag istorya sakuya.

                Siya si Sion, tubong bisaya pero naki su’suan digdi sa Manila sa pag asang mairaos ang buhay nindang pamilya, pero nawara ang gabos kang nasulo so harong ninda kang dekada 80. Nagadan ang saiyang duwang aki asin binayaan kang agom. Poon kaito naging paralimos na sana sya. “ Kaito halos gabos na pagkaon nababakal ko, makwarta ako. Gastos digdi gastos duman, daeng paki aram sa para sa sa aga.” Nagluluha luha na siyang pig istorya sakuya ang buhay nya. Nagkakaturog kung saen abutan ki diklom, minsan dae na nagkakaon sa maghapon. “Ngunyan dakulaon ag pagbasol ko sa sadiri ko, dae ako nakapaghanda para sa aldaw na nag abot itong problema sa buhay ko. Ubos gabos na kwarta asin gamit ta dae man ako nagbabangko kaito.”

                Halos limang bulan kaming naging maging magbarkada ni Tiya Sion. Sa kada aldaw na minaagi, pirme yaon ang saiyang tinapay asin juice, kung may kwarta nakakatana man siya ki hamburger buda ice tea. Dae ko naheling ki perang aldaw si Tiya Sion. Hinapot ko so nagtitinda sa taning nya, ang sabi nag helang daw. Nabaritaan ko wara na si Tiya Sion. Wara na so gurang sa taas kang overpass, wara na so nag sisitsit na maagad ki piso.

                Dakol pa ki Tiya Sion sa mga overpass, nagsisitsit asin naghahagad ki piso. Sana makaheling pa ako ki saro pang Tiya Sion………


No comments:

Post a Comment